با اینکه تابستان هنوز در جریان است، برخی کاربران پیکسل 10 با پدیدار شدن خطوط و ذرات رنگی روی نمایشگر مواجه شدهاند. این مشکل که پیشتر در پیکسل 5 و 7 هم دیده شده بود، واکنشهایی را میان مشتریان و جامعه فناوری بههمراه داشته است.
سابقه مشکلات تصویری در پیکسلها
گوگل در سالهای اخیر کیفیت کنترل خود را بهبود بخشیده اما گاهی باگهای عجیب نرمافزاری یا نقصهای جزئی سختافزاری سر باز میکنند. در مورد پیکسل 10، گزارشها از نمایش برفک دیجیتال و نوارهای رنگی در حین کار با گوشی خبر میدهند. هرچند دستگاهها همچنان به لمس و فرمانها پاسخ میدهند، اما این اختلال برای یک محصول تازهوارد نگرانکننده است.

علل احتمالی و واکنش گوگل
کارشناسان احتمال میدهند منشا مشکل یکی از این موارد باشد:
- اشکال نرمافزاری در درایور نمایشگر و پردازش گرافیک
- نقص در اتصالات داخلی پنل یا مشکلات فابریک در تولید
گوگل از چند روز پیش بررسی این گزارشها را آغاز کرده و قول داده ظرف هفتههای آینده بیانیه رسمی منتشر کند. اگر مشکل نرمافزاری باشد، بهروزرسانی سیستمعامل آن را برطرف خواهد کرد؛ در غیر این صورت، تعویض یا تعمیر نمایشگر در دستور کار پشتیبانی قرار میگیرد.
اقدامهای پیشنهادی برای کاربران
- از منوی تنظیمات بخش بهروزرسانی سیستم را چک و در صورت دسترسی نسخه جدید اندروید را نصب کنید.
- با تهیه مستندات (عکس، فیلم) از مشکل، با پشتیبانی رسمی گوگل تماس بگیرید یا گوشی را به نزدیکترین نمایندگی مجاز ببرید.
پدیدار شدن «برفک دیجیتال» روی نمایشگر پیکسل 10 یادآور اهمیت کنترل کیفی و پشتیبانی سریع پس از عرضه است. بیصبرانه منتظریم ببینیم گوگل چگونه این معضل را رفع و اعتماد کاربران را بازمیگرداند.
من فارغالتحصیل رشته مهندسی نرمافزار هستم و از همان دوران دانشگاه به دنیای تکنولوژی و تحولات آن علاقهمند بودم. فعالیت حرفهای خودم را از سال ۱۳۹۶ با نوشتن مقالات تحلیلی درباره هوش مصنوعی و برنامهنویسی در یک وبلاگ شخصی آغاز کردم. پس از کسب تجربه، به عنوان نویسنده و تحلیلگر با مجلات و وبسایتهای مختلف تکنولوژی همکاری کردم و اکنون به عنوان دبیر سرویس فناوریهای نوظهور در یک مجله معتبر تکنولوژی فعالیت میکنم. تلاش من این است که آخرین پیشرفتها و دستاوردهای این حوزه را به زبانی ساده و کاربردی برای مخاطبان ارائه دهم.