صحنه ساختگی هوش مصنوعی جمینی گوگل از تبلیغ سوپر بول حذف شد

تبلیغی که گوگل قصد دارد در بازی سوپر بول امسال پخش کند، یک پاسخ ساختگی از هوش مصنوعی را نشان می‌دهد. این تبلیغ، صاحب یک کسب و کار را نشان می‌دهد که از جمینی، پلتفرم هوش مصنوعی گوگل، برای نوشتن توضیحات وب‌سایت خود استفاده می‌کند. با این حال، متنی که گوگل ادعا می‌کند توسط جمینی نوشته شده، از قبل در آگوست سال ۲۰۲۰ در وب‌سایت این شرکت وجود داشته است. این موضوع توسط یک وب‌سایت آرشیو شده فاش شد که نشان می‌دهد این متن حداقل سه سال قبل از راه‌اندازی جمینی به صورت آنلاین بوده است. این ثابت می‌کند که خروجی هوش مصنوعی که ظاهراً در وب‌سایت Wisconsin Cheese Mart استفاده شده، توسط جمینی ایجاد نشده است، همانطور که گوگل در تبلیغ آن را بیان می‌کند.

گوگل در حال پخش مجموعه‌ای از تبلیغات برای سوپر بول ۵۹ است که نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی جمینی توسط کسب‌وکارهای کوچک در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تبلیغ، Wisconsin Cheese Mart ظاهراً از جمینی برای نوشتن متن لیست پنیر گودا استفاده کرده است. گوگل قبلاً به دلیل اشتباهی که در این تبلیغ مرتکب شده بود، مورد انتقاد قرار گرفته بود. در آن تبلیغ گفته شده بود که گودا “۵۰ تا ۶۰ درصد از مصرف پنیر جهان” را تشکیل می‌دهد که نادرست است. گوگل آن داده را از تبلیغ حذف کرد و از سایت Wisconsin Cheese Mart نیز حذف شد.

در همین حال، گوگل همچنان بیان می‌کند که جمینی توضیحات محصول پنیر گودا را نوشته است که بخشی از وب‌سایت و تبلیغ تلویزیونی بود. در حالی که تبلیغ نشان می‌دهد که جمینی در حال ایجاد توضیحات است، جری دیشلر، رئیس برنامه‌های ابری گوگل، در توییتی نوشت که آماری که از تبلیغ حذف شده و نشان می‌دهد که گودا ۵۰ تا ۶۰ درصد از مصرف پنیر جهان را تشکیل می‌دهد، توهم هوش مصنوعی نبوده است. دیشلر می‌گوید که “جمینی ریشه در وب دارد.”

این توضیحات محصول پنیر گودا در یک وب‌سایت مربوط به سال ۲۰۰۰ یافت شد که ثابت می‌کند که هوش مصنوعی جمینی آن را ننوشته است. | اعتبار تصویر – The Verge

به خاطر داشته باشید که مدل‌های هوش مصنوعی مستعد توهم هستند که فقط یک راهFancy برای گفتن این است که این مدل‌ها می‌توانند به پرسش‌ها با پاسخ‌های نادرست پاسخ دهند. در وب‌سایت جمینی، حتی به این موضوع اشاره شده و در زیر Prompt نوشته شده است: “جمینی می‌تواند اشتباه کند، پس آن را دوباره بررسی کنید.”

میشل وایمن، سخنگوی گوگل، به The Verge گفت که گوگل پس از آنکه Wisconsin Cheese Mart پیشنهاد کرد که جمینی توضیحات محصول را بدون آن بنویسد، این آمار را از تبلیغ حذف کرد. حتی با فراموش کردن بحث و جدل بر سر آمار گودا، نکته مهمی که باید به خاطر داشت این است که جمینی توضیحات محصول اصلی را، همانطور که گوگل در نسخه اصلی تبلیغ ادعا کرده بود، ننوشته است.

اخبار تکنولوژی را در مجله خبری آپلود پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *