جهش بصری با FSR 4 در اغلب بازی‌های مبتنی بر FSR 3.1

AMD’s AI powered FSR 4

شرکت AMD در جدیدترین بسته درایور Adrenalin Edition نسخه ۲۵.۹.۱، قابلیت FSR 4 را برای بیش از ۸۵ عنوانی که پیش‌تر از FSR 3.1 با DirectX 12 پشتیبانی می‌کردند، فعال کرده است. با این به‌روزرسانی کاربران کارت‌های سری Radeon RX 9000 (RDNA 4) می‌توانند بدون انتظار برای عرضه سخت‌افزار جدید، به کیفیت بصری و نرخ فریم بالاتری دست یابند.

کلیدواژه‌های FSR 4

  • پیش‌بینی و بازسازی پیکسل‌های از دست‌رفته با الگوریتم‌های یادگیری ماشین
  • تولید فریم‌های جبرانی برای دستیابی به نمایش روان‌تر (frame generation)
  • ارائه وضوح نزدیک به رزولوشن بومی در حالت‌های عملکردی متعادل

این فناوری رقیب اصلی DLSS 4 از انویدیا محسوب می‌شود و اکنون بنا بر فهرست وب‌سایت Overclock3D، در ۹۱ بازی به‌طور رسمی قابل فعال‌سازی است؛ از جدیدترین عناوین چون «Borderlands 4» و «Hell Is Us» تا مجموعه بازی‌هایی که صرفاً با یک تغییر نرم‌افزاری امکان ارتقا به FSR 4 یافته‌اند.

AMD’s AI powered FSR 4
AMD’s AI powered FSR 4

چگونه FSR 4 را در بازی‌های FSR 3.1 فعال کنیم؟

  1. ورود به برنامه AMD Software: Adrenalin Edition
  2. رفتن به بخش «Performance» یا «Graphics» و روشن کردن گزینه «FSR 4 Upgrade»

با این کار، درایور به‌طور خودکار پیاده‌سازی پیشین FSR ۳.۱ را نادیده می‌گیرد و نسخه جدید را جایگزین می‌کند. تنها GPU‌های سری RX 9000 به‌طور رسمی پشتیبانی می‌شوند، اما برخی کاربران با ترفندهای نرم‌افزاری موفق به فعال‌سازی آن روی کارت‌های RDNA 3 نیز شده‌اند.

با انتشار FSR 4 در ده‌ها بازی محبوب، AMD بار دیگر بر سر نیاز صنعت بازی به راهکارهای نرم‌افزاری مقرون‌به‌صرفه برای ارتقای کیفیت تصاحب کرده است. اکنون این شانس وجود دارد که حتی بدون تعویض GPU، تجربه‌ای نزدیک به وضوح بومی را در بازی‌های روز داشته باشید.

مجله اینترنتی آپلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *