غول جستجو با هوش مصنوعی “جمینای” تحولی شگرف در تجربه کاربری رقم میزند.
گوگل از این پس به کاربران خود این امکان را میدهد تا با استفاده از هوش مصنوعی مولد، به خلاصهای صوتی از نتایج جستجوهای خود دسترسی داشته باشند و عملاً جستجوهای آنلاین را به یک مکالمه تعاملی تبدیل کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این قابلیت جدید که بر پایه مدلهای پیشرفته “جمینای ای آی” (Gemini AI) با قابلیت Audio Overview توسعه یافته، قادر است به سرعت نتایج جستجو را به شیوهای محاورهای و خلاصه ارائه کند.
گوش کنید، یاد بگیرید و در وقت خود صرفهجویی کنید
گوگل در یک پست وبلاگی با اشاره به مزایای این ویژگی جدید آورده است: “Audio Overview به شما کمک میکند تا به سرعت با موضوع مورد نظر خود آشنا شوید و روشی راحت و بدون نیاز به تعامل مستقیم برای دریافت اطلاعات ارائه میدهد. چه در حال انجام چند کار به طور همزمان باشید و چه ترجیح میدهید نتایج جستجو را به صورت صوتی تجربه کنید، این قابلیت برای شما مناسب است.”
این شرکت همچنین صفحات وب مفید را در زیر یک پخشکننده صوتی در صفحه نتایج جستجو نمایش میدهد تا کاربر بتواند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری کسب کند.
هوش مصنوعی، ناجی مدل کسبوکار تبلیغمحور گوگل؟
گوگل که به دنبال ارتقای تجربه جستجوی آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی مولد است، با وجود نگرانیها در مورد مدل کسبوکار تبلیغمحور خود، با آغوش باز از این فناوری در محصولات خود استقبال میکند.
حالت هوش مصنوعی جدید موتور جستجوی گوگل فراتر از AI Overviews عمل میکند. AI Overviews پاسخ به پرسشهای مطرح شده توسط مدلهای هوش مصنوعی مولد را در بالای لینکهای آبی سنتی به وبسایتها و تبلیغات نمایش میدهد.

۱.۵ میلیارد کاربر، طعم شیرین هوش مصنوعی در جستجو را چشیدهاند
از زمان معرفی AI Overviews در موتور جستجوی گوگل، تعداد کاربران این قابلیت در چند کشور به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر رسیده است. این استقبال گسترده نشان میدهد که کاربران از ترکیب هوش مصنوعی در تجربه جستجوی خود استقبال میکنند.